بهترین نوع هاست برای وردپرس

امروزه اکثر کسب‌وکارها خدمات خود را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهند. برای طراحی سایت ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاصی دارند. طراحی سایت با وردپرس یک راه ساده و کارآمد است که می‌تواند به‌راحتی شما را به هدف موردنظر برساند. اما برای اینکه بتونید از سایت وردپرس خودتان استفاده کنید نیازمند یک فضای اینترنتی هستید که این فضا به‌عنوان هاست شناخته می‌شود.

اگر شما هم قصد شروع یک کسب‌وکار اینترنتی و راه‌اندازی سایت خودتان را دارید، برای خرید هاست وردپرس باید چند نکته را هنگام خرید رعایت کنید تا بعداً دچار ضرر نشوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هاست وردپرس چیست ؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، هاست وردپرس به هاستی گفته می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای سایت‌هایی که با این ابزار طراحی شده‌اند استفاده می‌شود. ویژگی‌های این مدل هاست‌ها بسته به انتخاب‌های شما متفاوت است. شما می‌توانید به‌راحتی با یک کلید این اسکریپت را روی هاست نصب کنید تا به‌صورت خودکار به‌روزرسانی نرم‌افزار هاست انجام شود. دقت کنید که اگر تسلط خوبی نسبت به ابزارهای وردپرس ندارید و نمی‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید، هاست وردپرس گزینه مناسبی برای شما نیست.

انواع هاست وردپرس

بالا گفتیم که شما می‌توانید با هر هاستی وب‌سایت وردپرس خود را اجرا کنید. اما باید توجه کنید که هاست وردپرسی یک نوع خاص است که برای همچنین محیط‌هایی استفاده می‌شود و با هاست‌های معمولی تفاوت دارد. چون امنیت و کارایی بیشتری برای این فضاها دارد، به همین دلیل بهتر است که با انواع این هاست‌ها آشنا شوید.

۱٫ هاست وردپرس اشتراکی

از ارزان‌ترین نوع هاست ها برای اجرای سایت‌های وردپرسی مدل اشتراکی است. دلیل این موضوع واضح است، چون یک سرور میزبان چند سایت است و این می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و در نهایت ارزان‌بودن هاست ختم شود. از مزایایی که افراد را مجاب می‌کند تا از این نوع هاست استفاده کنند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مناسب کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا
  • مناسب برای سایت‌های با بازدید پایین
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اگر شما هم ابتدای کار هستید و ترجیح می‌دهید به‌صورت ساده فرایند اجرای سایت را پیش ببرید این مدل هاست برای شما مناسب است. البته ازآنجایی‌که هر ارزانی بی‌علت نیست باید بگوییم برخی معایب هم در این نوع هاست وجود دارد، مثل کندی سرعت بارگذاری وب‌سایت، کم‌بودن نرخ آپ تایم که خب این موارد به‌خاطر استفاده از یک سرور برای چندین وب‌سایت است. در ضمن محدودیت‌های مثل عدم تغییرات روی ترافیک سایت و استفاده از یک پیکربندی پیش‌فرض برای سایت هم جزو دیگر معایب این روش محسوب می‌شوند.

۲٫ هاست وردپرس اختصاصی

در این مدل هاست‌ها کل سایت روی یک سرور اختصاصی قرار می‌گیرد و مشکلاتی مثل کندی سایت که در هاست اشتراکی وجود داشت، رفع می‌شود. این مدل هاست‌ها هزینه بالاتری نسبت به نوع قبلی دارد و به‌خاطر همین مناسب وب‌سایت‌هایی است که در طول ماه بازدید بسیار بالایی دارند. اگر وب‌سایت شما طوری است که امنیت بسیار بالا، نرخ آپ تایم و سرعت بارگذاری برای شما مهم است و ترافیک بالایی هم دارد، این هاست برای شما مناسب است. اما با توجه داشته باشید استفاده از این مدل هاست در کنار هزینه بالا به یک دانش فنی بسیار بالا هم نیاز دارد، به‌طوری‌که یک یا چند مدیر سیستم برای کنترل عملکرد باید فعالیت کنند.

۳٫ هاست وردپرس مدیریت شده

در یک طبقه‌بندی دیگر، هاست‌های اختصاصی به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده به کاربران عرضه می‌شوند. در هاست مدیریت نشده مواردی از قبیل بهبود عملکرد سایت، امنیت و موارد مشابه، به طور کامل بر عهده‌ی خود شما است. در مقابل در هاست مدیریت شده، پرداختن به این موارد از وظایف شرکت ارائه‌دهنده هاست است. هرچند هاست مدیریت شده در مقابل مدل مدیریت نشده، هزینه بالایی دارد؛ ولی به شما اطمینان خاطر می‌دهد که نیازی به‌صرف زمان برای پرداختن به مدیریت هاست نخواهید داشت.

برای انتخاب بین این دو هاست می توانید نگاهی به موارد ذیل داشته باشید، اگر هر کدام این موارد برای شما ارجحیت دارد و بودجه مناسبی هم در اختیار دارید، می توانید از هاست مدریریت شده استفاده کنید:

  • به‌روزرسانی خودکار و پشتیبانی
  • بهینه‌سازی هرچه بیشتر عملکرد سرور
  • نیاز به متخصص برای فرایند مدیریت وب‌سایت
  • نیاز به کانال‌های مطمئن برای پشتیبانی وب‌سایت

در کنار این موارد هاست‌های مدیریت شده قادر هستند کنترل بیشتری روی مقیاس‌پذیری و تنظیم سرور برای شما فراهم کنند.

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس چیست؟

برای خرید بهترین هاست وردپرس باید  به موارد زیر توجه کنید:

فضای ذخیره‌سازی مناسب

وب‌سایت‌ها اطلاعات و فایل‌های زیادی دارند که برای ذخیره‌سازی به ‌واسطه دیتاسنترها پشتیبانی می‌شوند. این دیتا سنترها، به فضای کافی نیاز دارند که باید هنگام خرید یک هاست به این مورد دقت کرد. همچنین شاید از کاربران وب سایت خود بخواهید فایل هایی به اشتراک بگذارند، این یعنی شما باید از داشتن یک فضای ذخیره سازی کافی، مطمئن باشید.

امنیت بالا و قابل‌اطمینان بودن

در فضای مجازی احتمال حملات سایبری بالا است، اگر سایت شما شامل فایل‌های مالی یا اطلاعات خصوصی است، توجه به این مورد در خرید هاست وردپرس خیلی مهم و حیاتی است. در این مورد پیشنهاد می کنم که حتماً از میزبانی استفاده کنید که پروتکل های امنیتی قابل اطمینانی داشته باشد.

سرعت بالا

اگر کاربر هنگام ورود به سایت شما خیلی معطل شود و سایت به‌کندی بارگذاری شود، این کندی علاوه بر اینکه باعث یک تجربه کاربری ناخوشایند می‌شود منجر به کاهش رتبه شما در جست‌وجوهای گوگل هم خواهد شد. پس بهتر است تا جای ممکن از یک هاست با سرعت بالا استفاده کنید.

پهنای باند و ترافیک

به زبان ساده پهنای باند یا ترافیک یعنی سایت شما در یک بازه مشخص چقدر می‌تواند داده‌ها را منتقل کند، توجه به این مورد در خرید هاست وردپرس خیلی مهم است؛ چون ممکن است شما قصد برگزاری کمپین فروش داشته باشید و اگر پهنای باند پایین باشد سایت ممکن است به‌واسطه هجوم کاربران به‌کلی از دسترس خارج شود.

به‌روزرسانی و پشتیبان‌گیری

برای اینکه سایت همیشه عملکرد مناسب و امنیت بالایی داشته باشد بهتر است هاستی را خریداری کنید که به‌روزرسانی خودکار داشته باشد. نصب این به‌روزرسانی‌ها موجب کاهش حفره‌های امنیتی و احتمال سوء استفاده هکرها از وب‌سایت شما می‌شود.

رعایت این نکات می‌تواند شما را به سمت خرید بهترین هاست وردپرس رعایت کند و از ضررهای احتمالی پیشگیری شود.

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ بازدید :259 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم