آموزش ساخت مگامنو در وردپرس با افزونه UberMenu

یه سری سایت ها هستند که منوهای بزرگ و جالبی ( به اصطلاح مگامنو ) دارند . مثلا در خلال منوهاشون ، تصاویر یا کاروسل هایی را اضافه کرده اند که به گونه ایی این منوهارو مجلل کرده اند . بعضی ها فکر میکنند که برای طراحی چنین منوهایی ، کار خیلی بزرگی باید انجام دهند . اما نکته جالب اینجاست که این منوها رو میتونید با یک افزونه طراحی کنید ! فقط همین (:

 

امیدوارم که از خوندن این مقاله نهایت استفاده رو بکنید و منوهای بسیار حرفه ایی را در وبسایت تان پیاده سازی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی در رابطه با ساخت چنین منوهایی داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید . داشتن منوهای بزرگ میتونه یکی از ایده آل های هر وبمستری باشه . به همین دلیل ما این مقاله رو براتون تدارک دیدیم .

 

مگا منو چیست

تابحال کلمه مگا منو به گوشتون خورده ؟ مگامنو فهرست‌هایی فراتر از منوهای آبشاری و معمولی اند که به سایت شما جلوه خاصی می‌دهدند. با استفاده از این منوها شما می‌توانید توجه کاربر را به سمت سایت خود جلب کنید. تفاوت اصلی مگامنوها با منوهای ساده در این است که زیر منوهای مگامنوها به شکلی بزرگ، جذاب و خیره‌کننده هرکدام خود بخشی بزرگ هستند.

 

نمونه این مگامنوها را میتوانید در وبسایت های شلوغ مانند علی بابا یا دیجی کالا مشاهده کنید ! به دلیل کاربرد زیادی که مگامنو در وردپرس دارد این قابلیت در برخی از قالب‌های وردپرس به‌‌‌‌‌طور پیش‌‌‌‌‌فرض وجود دارد.

 

ویژگی‌‌‌‌‌های مگامنو

شما می‌توانید با استفاده از افزونه موارد دلخواه خود را در یک کادر به‌صورت منظم و زیبا به کاربران خود نمایش دهید. اینکه چه‌چیزی در این منوها قرار بگیرد کاملاً بستگی به نظر شما دارد. یکی از مزیت‌های خوب مگامنو این است که به‌دلخواه شما می‌تواند به شکل عمودی و یا افقی در سایت شما نمایش داده شود.

 

در مگامنو کاربر نیازی نیست اسکرول کند تا همه موارد را ببیند. بلکه می‌تواند تمامی آیتم‌ها را به‌صورت دسته‌بندی‌شده مشاهده کند. شما می‌توانید این آیتم‌ها را مشخص کنید و زیرمجموعه آن‌ها را در ادامه آن‌ها قرار دهید. تمامی بخش‌های موجود در مگامنو از یکدیگر جدا می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به‌وسیله یک آیکون و یا حتی یک طرح از یکدیگر جدا کنید. به‌این‌ترتیب کاربر بخش‌های مختلف را به‌راحتی از یکدیگر تشخیص می‌دهد.

ایجاد مگامنو در وردپرس

برای ساخت سریع مگامنو می‌توانید از افزونه Ubermenu استفاده کنید. این افزونه مگامنوهای جالب و حرفه‌ای را برای شما ایجاد خواهد کرد. در این ویدیو آموزش مختصری درباره نحوه کار و تنظیمات منوهای ساخته‌شده با اوبرمنو خدمت شما ارائه خواهد شد.

شما می‌توانید این افزونه را خریداری کرده و در سایت خود آن را راه‌اندازی نمایید. همچنین جهت اطلاعات بیشتر و نحوه کار با این افزونه این ویدئو به شما کمک زیادی خواهد کرد. این افزونه قابلیت این را دارد که یک مگامنو قدرتمند برای شما بسازد. به همین دلیل کاربران زیادی از این افزونه حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

از دیگر قابلیت‌های این افزونه این است که به‌صورت رسپانسیو است. رسپانسیو بودن کمک می‌کند که شما آن دسته از کاربرانی را که با استفاده از تلفن همراه به سایت شما مراجعه می‌کنند را از دست ندهید.

 

 

همچنین جهت اطلاعات بیشتر و نحوه کار با این افزونه این ویدئو به شما کمک زیادی خواهد کرد. این افزونه قابلیت این را دارد که یک مگامنو قدرتمند برای شما بسازد. به همین دلیل کاربران زیادی از این افزونه حرفه‌ای استفاده می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این افزونه این است که به‌صورت رسپانسیو است. رسپانسیو بودن کمک می‌کند که شما آن دسته از کاربرانی را که با استفاده از تلفن همراه به سایت شما مراجعه می‌کنند را از دست ندهید.

 

نتیجه‌‌‌‌‌گیری

مگامنوها یک نوع منو و یا همان فهرست هستند که به‌صورت سفارشی‌سازی شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. شما می‌توانید قسمت‌های مختلف را توسط آن‌ها به‌راحتی تقسیم‌بندی کرده؛ در اختیار مخاطبان سایت خود قرار داده و تجربه خوشایندی را برای آن‌ها خلق کنید.

افزونه‌های مختلفی برای ساخت مگامنو در اختیار کاربران وردپرس قرارگرفته است که ما در میهن وردپرس افزونه کارآمد را به شما معرفی می‌کنیم. این افزونه به شما کمک می‌کند تا به‌واسطه آن بدون استفاده از حتی یک خط کد بتوانید این قابلیت مفید را در سایت خود اجرا کنید.

امیدواریم که این آموزش به شما در شناخت مگامنو و ساخت آن کمک کرده باشد. پیروز و سربلند باشید. 🙂

 

 

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ بازدید :1,293 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم