کاربرد بولد، ایتالیک و آندرلاین در تولید محتوا

نظر بسیاری از کارشناسان سئو در ارتباط با به کار بردن بولد و ایتالیک و آندرلاین در محتوا این است که تاثیر آن ها در برابر عواملی مثل انتخاب کلمات کلیدی مناسب ،خیلی کم تر است! حتی در بعضی مقالات می بینیم که این عوامل را بی اثر دانسته اند .

ولی آنچه اهمیت دارد این است که، کاربر روزانه دریایی از اطلاعات را در اختیار دارد، و این دریای اطلاعات گزینه های زیادی را برای انتخاب پیش روی او قرار می‌دهد، در این دریای مواج اطلاعات کاری که ما باید انجام دهیم این است که کاربر را روی موج خود سوار کنیم!

کاربر وارد صفحه‌ی ما می‌شود، با یک نگاه کلی و کمی بالا پایین کردن صفحه متوجه می‌شود محتوای ما به کار او می‌آید یا نه! اگر جملات مهم متن را بولد، هایلایت، ایتالیک و کلا به شکلی از بقیه متن متمایز کنیم که کاربر در یک نگاه کلی، متوجه آن ها بشود و راحت تر با متن ارتباط برقرار کند، در واقع به او کمک کرده ایم تا راحت تر تصمیم بگیرد که در صفحه ما بماند یا آن را ببندد!

این تکنیک های ساده متن را برای کاربر جذاب خواهند کرد، همچنین نکات مهم متن را منتقل کرده و باعث می‌شوند کاربر از خواندن محتوای ما کمتر خسته شود!

البته مانند هر تکنیک دیگر اگر بیش از اندازه از آن ها استفاده کنیم، هم روی جذب کاربر و هم سئو سایت تاثیر منفی خواهند داشت.

 

مزایای استفاده از بولد، ایتالیک و آندرلاین

  • افزایش میانگین زمان خوانش:  اکثر کاربران رهگزر هستند، یعنی نگاهی به سایت یا محتوای شما می‌اندازند و خیلی سریع رد می‌شوند! از بولد کردن جمله های مهم میشود به عنوان سرعت گیر برای کاربر استفاده کرد.

وقتی ما قسمت هایی از محتوا را بولد کنیم سرعت مطالعه کاربر را کند کرده‌ایم، در واقع وقتی با این سرعت گیرها برخورد کند جزئیات را بهتر می‌بیند و می‌خواند و احتمال این که جذب محتوای ما شود و تا آخر متن همراه ما بماند افزایش پیدا خواهد کرد.

  • محتوا راحت تر توسط کاربر آنالیز می شود: به متنی فکر کنید که یک دست بوده، هیچ کلمه ای در آن برجسته نشده و مثل یک داستان نوشته شده باشد! مطمعنا کاربری که دنبال اطلاعات کلی باشد سریع آن را می بندد!
  • بولد،به عنوان جایگزینی برای عنوان: استفاده بیش از حد عنوان میتواند تاثیر منفی روی سئو داشته باشد، حداقل باید ۱۰۰ کلمه زیر هر عنوان وجود داشته باشد که اکثرا امکان پذیر نیست. اینجا، بولد کردن کلمه کلیدی یا کلمات مهم میتواند نقش عنوان را بازی کرده و به قابل درک شدن متن ما کمک کند!
  • بولد ،ایتالیک و آندرلاین کلمات کلیدی : یکی از تکنیک های سئو برای بهینه سازی کلمه کلیدی محتوا استفاده از این تکنیک ها است. ولی وقتی زیاد از این تکنیک برای کلمات کلیدی استفاده کنیم از سمت گوگل جریمه خواهیم شد! سعی کنید از هم خانواده و مترادف های کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کرده و آن ها را برجسته کنید!
  • جذابیت دیداری متن را بالا می‌برد!

آیا بولد کردن کلمات قدرت آنها را بالا می برد؟

بولد کردن عبارات مهم و برجسته کردن کلمات کلیدی قدرت تاثیر گذاری آن ها بر کاربر را افزایش خواهد داد.

Bold برای برجسته کردن متن و جلب توجه خواننده استفاده می شود.

در واقع برای تأکید زیاد از بولد استفاده می‌شود. بعضی ها عادت دارند زیاد از بولد استفاده کنند، حتی دیده شده یک پاراگراف کامل را بولد می‌کنند که قطعا کار درستی نیست!!

توجه داشته باشید که تاکید زیاد روی یک موضوع باعث می‌شود اهمیت آن انتقال داده نشود، وقتی روی همه چیز تاکید داشته باشیم در واقع جایی برای تاکید باقی نگذاشته ایم!

ایتالیک کردن کلمات چه کاربردی دارد؟

  • برای برجسته کردن نقل قول ها (بعضی ها برای دادن یک پیشنهاد استفاده می‌کنند).
  • برای برجسته کردن نام کتاب ، وب ، روزنامه و غیره …
  • برای مکالمات یا دیالوگ ها
  • برای نقل یک داستان (روزی روزگاری در زمان های دور …و … و … …).
  • برای کلمات خارجی

ایتالیک برای مکالمه ها، دیالوگ ها و نام ها استفاده می‌شود.

از ایتالیک برای تأکید برکلمه در یک جمله هم استفاده می‌شود. وقتی صحبت از تأکید است، ایتالیک قدرت تأکید ضعیف تری نسبت به بولد دارد. در واقع اول از ایتالیک استفاده کنید، اگر تاثیری که باید روی تاکید کلمه مورد نظر داشته باشد را نداشت از بولد استفاده کنید.

مثلا ، “توصیه شده بیش از دو بار در روز قهوه ننوشید.”

وقتی کاربر جمله بالا را می‌خواند ممکن است متوجه کلمه ای که شما روی آن تاکید دارید نشود و راحت از آن عبور کند!

آیا آندرلاین بر تاکید روی کلمات کمک می کند؟

اکثر اوقات از آندرلاین برای لینک دادن استفاده می‌شود، تفاوت قائل شدن بین لینک ها و کلماتی که از آندرلاین به منظور تاکید بر آن ها استفاده شده است، مشکل خواهد بود!

در واقع آندرلاین در جایگاه تاکید بر کلمات بیشتر در کتاب های چاپی و روزنامه ها و کمتر در وب استفاده می‌شود.توصیه می‌کنم در تولید محتوای وب استفاده از آندرلاین را به حداقل برسانید و بیشتر از بولد و ایتالیک برای تاکید روی کلمات استفاده کنید.

موارد استفاده از آندرلاین:

  • تعریف (SEO به معنای بهینه سازی موتور جستجو است ،…)
  • لینک دادن

در کل به خاطر این که در فضای مجازی اینطور جا افتاده که جمله ای که آندرلاین دارد لینک می‌باشد، بهتر است برای تاکید از آن استفاده نکینم!

حرف آخر

وقتی حرف از محتوای وب به میان می‌آید‌، دانستن این که چگونه و کجا از بولد و ایتالیک استفاده کنید به تاثیر گذاری محتوای وب سایت شما کمک خواهد کرد، ایتالیک برای تأکید ضعیف تر و بولد برای تاکید بیشتر به کار برده می‌شوند. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است از آندرلاین برای تاکید کلمات استفاده نکینم، در واقع وجود آندرلاین زیر یک کلمه یا جمله بیشتر به عنوان لینک بودن آن کلمه یا جمله شناخته می‌شود!

اگر این تکنیک ها به درستی در محتوای وب به کار برده شوند، میانگین بازدید سایت را به شکل قابل توجهی بالا خواهند برد، همچنین محتوا را جذاب کرده و به کاربر کمک خواهند کرد تا راحت تر با متن ارتباط برقرار کرده و نیاز خود را از محتوای ما دریافت کند! البته باید توجه داشت که استفاده بیش از اندازه و غیر استاندارد از این تکنیک ها، دقیقا نتیجه عکس خواهد داشت! اگر نکته یا حرف خاصی در مورد استفاده از این تکنیک ساده اما کاربردی و مهم دارید، با ما به اشتراک بذارید

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ بازدید :2,535 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم