آموزش جلوگیری از کپی شدن محتویات وبسایت در وردپرس (حفظ سئو)

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج هر وبسایتی ، اینه که تولید محتوا ندارند ! تازه برخی وبسایت ها هستند که با فشار دادن کلید های ترکیبی کنترل سی و کنترل پیست ، (محتویات کپی) به راحتی تولید محتوا میکنند ! آیا این وبسایت ها هیچ فرق و تفاوتی با وبسایت هایی که برای تولید محتوا زمان و هزینه صرف میکنند ، ندارند ؟ به نظر شما کدوم گروه از وبسایت ها بهترین نتیجه رو توی مدت زمان کوتاهی خواهد گرفت ؟ قطعا اون وبسایت هایی که برای تولید محتوای وبسایت شون ارزش زیادی قائل هستند و علاوه بر زمان بسیاری که صرف میکنند ، هزینه ایی رو هم برای تولید محتوای بهتر صرف میکنند . در هر صورت بهتره که وبسایت شما اولا جز گروه دوم باشه ، دوما حتما وین تم رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی در ارتباط با این مقاله داشتید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

 

بالاتر راجب وبسایت هایی صحبت کردیم که محتوای کپی شده را در سایت خود نشر میدهند . حالا میخوام شما رو از خطر بزرگتری مطلع کنم . کشنده تر و بدتر از محتوای کپی ، اینه که محتویات سایت شما ، شبیه به هم باشه ! پس هیچ وقت سعی نکنید که محتوای یک وبسایت رو کپی کنید و یا در وبسایت خود ، محتواهای یکسان و شبیه به هم داشته باشید . حالا فرض کنید شما برای تولید محتوا زمان و هزینه زیادی صرف میکنید . الان میخواهیم راهکاری رو در ادامه شرح دهیم که شما با استفاه از آن ، میتوانید از کپی شدن محتویاتتان جلوگیری کنید .

 

 

راه‌کارهایی برای جلوگیری از کپی شدن مطالب سایت

 

اولین و بهترین راهکار : بلاک کردن راست کلیک در وبسایت

بهترین راه برای اینکه نزاریم وبمسترهای دیگه ، محتویات مارو کپی کنند ، اینه که در صفحات وبسایت خود ، راست کلیک کردن رو قفل و غیرمجاز کنیم . اینطوری از کپی‌شدن محتوای سایت ، جلوگیری میشه ! این تکنیک باعث می‌شود نه تنها کاربران نتوانند روی محتوای سایت شما کلیک راست کرده و آن را copy کنند، بلکه ربات‌ها نیز قادر به انجام این کار نباشند. اگر سایت شما هم وردپرسیه ، توصیه میکنم برای انجام این کار از افزونه WP-Smart-Content-Protection استفاده کنید .

 

تولید محتوای خود را زمان‌بندی کنید!

برخی وبسایت ها زمان بندی درستی برای تولید محتوای خود ندارند . وقفه های طولانی مدت ( بیشتر از یک ماه ) ممکن است به وبسایت شما آسیب برساند . حالا این زمانبندیه قراره چطوری به کمک ما بیاد ؟ همانطور که میدانید ، گوگل ربات هایی دارد که بر اساس الگوریتم هایی طراحی شده است . این ربات ها بعد از اینکه شما محتوای جدید را نشر میدهید ، سریع محتوای شما را بررسی میکنند . اینگونه میتوانید به گوگل بفهمانید که این محتوا متعلق به شماست .

 

جلوگیری از کپی شدن محتویات با استفاده از Google Alert

شاید بشه گفت جادویی ترین ابزار‌ی که مانع از کپی‌کردن محتویات وبسایت میشه ، استفاده از ابزار گوگل آلرته (Google Alert) ! این ابزار یکی از سرویس‌های مفید گوگله که اغلب مردم آشنایی چندانی با این سرویس ندارند. ما به صورت گام به گام ، این کار را آموزش خواهیم داد .

 

  1. برای شروع کار ، باید Google Alerts رو در مرورگر خود سرچ کنید و آن را باز کنید .
  2. حالا برای ریابی کردن ، کافیه که در کادر جستجو کلمه کلیدی خود را وارد نمایید .
  3. در مرحله بعدی با زدن Show options می‌توانید تنظیمات نحوه ارسال را آن‌طور که می‌خواهید تنظیم کنید.
  4. پس از مرحله بالا ، لازمه که یک سری اطلاعات را وارد کنید .حالا این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که چه تعداد از نتایج را می‌خواهید ببینید.
  5. در این مرحله باید ایمیل خود را وارد کنید ، دقت کنید که این مرحله مهم است .
  6. اگر شما هم با ما پیشروی کردید ، باید بگم که در پایان روی Create alert کلیک کنید تا هشدار شما ایجاد شود.

دسته :آموزش و مقاله , سئو تاریخ :سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ بازدید :1,593 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم