ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام | معرفی ابزارهای آنلاین آنالیز و بررسی اینستاگرام

این روزها اینستاگرام یکی از مهمترین رسانه های دنیای بازاریابی اینترنتی شده است و اگر در اینستاگرام فعالیت تجاری دارید و می خواهید از طریق آن محصولات خودتان را بفروشید یا مشهور شوید و یا هر هدف دیگری، نیاز به این دارید که هرچند وقت یکبار پیج اینستاگرام خودتان را آنالیز کنید و متوجه شوید که مسیرتان را درست می روید یا خیر.

این موضوع باعث شده است که ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام به وجود بیایند و به شما کمک کنند که بتوانید آنالیز پیج اینستاگرام خودتان را انجام دهید.

اگر دوست دارید ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام را بشناسید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام ، چه کمکی به ما می کنند؟

قبل از این که به سراغ معرفی ابزارها برویم، باید به این نکته بپردازیم که اصلا ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام، چه کمکی به شما می کنند.

این ابزارها مواردی مانند میانگین تعامل پیج، میانگین لایک ها، میانگین کامنت ها، روند رشد پیج، روند محتواگذاری و… را به شما نشان می دهند و براساس این موارد می توانید تصمیم بگیرید که در حال حاضر استراتژی درستی را انجام می دهید یا خیر. قطعا اگر استراتژی تان درست باشد هرماه در حال پیشرفت خواهید بود و اگر درست نباشد، پیشرفت خاصی را مشاهده نمی کنید.

پس ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام را بشناسید و از آنها استفاده کنید تا بتوانید استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خودتان را بهبود بدهید و روز به روز در حال نزدیک تر شدن به هدفی که دارید باشید.

۱- آمارهای خود اینستاگرام :

اولین ابزاری که همیشه توصیه میکنیم از آن استفاده کنید، آمارهای اینستاگرام یا همان اینسایت اینستاگرام خودتان است.

اگر پیجتان بیزینسی یا کریتور باشد، در قسمت پروفایل خودتان، سه خط بالا را که بزنید، قسمتی را با عنوان آمارها یا insights مشاهده می کنید که در این قسمت اطلاعات فوق العاده ای را در مورد پیج اینستاگرام خودتان به دست می آورید.

اطلاعاتی مانند این که کدام پست های شما بیشتر دیده شده اند، کدام استوری ها بیشتر دیده شده اند، یا کدام پست ها فالوور بیشتری برای شما آورده اند، یا اینکه مثلا در چه روزها و ساعت هایی فالوورهای پیج شما فعال تر هستند.

این آمارها به شما کمک می کنند که بتوانید تشخیص دهید چه نوع پست ها یا استوری هایی در پیج شما طرفدار بیشتری دارد و یا چه ساعت هایی برای پست گذاری در اینستاگرام شما بهتر است. براساس این آمار می توانید استراتژی محتوای اینستاگرام خودتان را بهبود دهید و فعالیت هدفمندتر و اثرگذارتری داشته باشید.

۲- وبسایت Socialblade.com :

دومین دومین از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام، سایت Socialblade.com است.

این وبسایت به شما آمارهای فوق العاده ای را در مورد پیج اینستاگرامتان می دهد و می توانید با استفاده از آن، متوجه شوید که روند پیجتان چگونه است.

در این ابزار شما می توانید نرخ تعامل پیج، تعداد فالوورها، میانگین کامنت ها، میانگین لایک ها، روند محتواگذاری، روند رشد پیج، تعداد فالوور اضافه شده در ماه گذشته و بسیاری از اطلاعات دیگر را مشاهده کنید.

حالا شاید بپرسید این اطلاعات به چه دردی می خورد؟

مثلا اگر ادمینی دارید و می خواهید به کار این فرد نظارت کنید و ببینید عملکرد ماهانه او چطور است، می توانید به راحتی در این ابزار آمارها را مشاهده کنید و متوجه شوید چطور کار کرده است.

مثلا اگر در یک روز که تبلیغاتی هم انجام نداده اید، تعداد زیادی فالوور به پیجتان اضافه شده اند و دلیل موجهی برای این موضوع وجود ندارد، احتمال این هست که آن شخص برایتان فالوور فیک خریده باشد.

یا می توانید روند پست گذاری را ببینید تا متوجه شوید که پست گذاری در پیج شما به صورت منظم انجام شده است یا خیر.

این آمارها به شما کمک می کنند که بتوانید آگاهانه تر پیج اینستاگرام خودتان را مدیریت کنید.

۳- وبسایت ingramer.com :

وبسایت ingramer.com ، یکی از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام است که به شما آمارهای مناسبی را به صورت خلاصه در مورد پیجتان می دهد.

در این وبسایت شما می توانید پروفایل خودتان، نرخ تعامل پیجتان، میانگین فعالیت فالوورها، تعداد پست روزانه، هفتگی و ماهانه، برترین ساعات محتواگذاری، برترین هشتگ ها و برترین پست ها را مشاهده کنید.

این آمارها به شما کمک می کند که بتوانید متوجه شوید از کدام هشتگ ها بیشتر استفاده کنید، در چه ساعاتی پست گذاری بیشتری انجام دهید، یا کدام نوع پست ها را بیشتر تولید کنید تا محبوب شوند.

البته این ابزار نسبت به ابزار قبلی گزارش خلاصه تری را ارائه می دهد اما اگر زیاد اهل آنالیز نباشید، این گزارش کاملا کمک کننده است و می توانید اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

۴- سایت instaliz.com :

سایت instaliz.com یک وبسایت ایرانی است که به صورت آنلاین پیج اینستاگرام شما را آنالیز می کند و با استفاده از این وبسایت هم می توانید اطلاعات مناسبی را در مورد پیج اینستاگرام خودتان به دست بیاورید.

این سایت هم مانند دیگر ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام به شما آمارهایی در مورد نرخ تعامل، درصد مشارکت، درصد محبوبیت، بیشترین تعداد لایک و کامنت و… را می دهد و با استفاده از آنالیزی که این وبسایت در اختیار شما قرار می دهد، می توانید تصمیمات بهتری را در مورد پیج اینستاگرام خودتان بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام را به شما معرفی کردیم و در مورد هرکدام توضیحات مختصری را دادیم.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که از آمارهای خود اینستاگرام که در پیجتان وجود دارند استفاده کنید و اگر این آمارها برایتان سخت هستند، از سایت Socialblade.com استفاده کنید تا پیج اینستاگرام خودتان را به صورت جامع و کامل آنالیز کنید.

مورد دیگری که وجود دارد این است که فرقی نمی کند با کدام یک از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام کار می کنید، حتما هر هفته یا نهایتا هرماه وقت بگذارید و آمارهای پیج خودتان را بررسی و ثبت کنید تا بتوانید در دفعات بعدی آمارهای قبلی و جدید را باهم مقایسه کنید و ببینید که مسیر درستی را طی می کنید یا نه.

چون اگر شما در اینستاگرام فعالیت کنید اما مسیر فعالیتتان اشتباه باشد، قطعا نتیجه مناسبی را نمی گیرید و این موضوع می تواند باعث ناامیدی شما از اینستاگرام شود.

امیدواریم در این مقاله کمک کرده باشیم که بتوانید دید مناسبی در مورد آنالیز پیج اینستاگرام خودتان به دست آورده باشید.

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ بازدید :1,903 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم