چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

چگونه ایمیل را نات اسپم کنیم؟ جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

ارسال ایمیل روشی  قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان هدف و رشد مشتری شماست. حدود ۶۰ درصد کاربران می گویند که بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ) بر خرید آنها تأثیر می گذارد. با این حال ، با تشدید قوانین حفظ حریم خصوصی و آنلاین ، ورود ایمیل های شما به INBOX مخاطب سخت تر می شود.

اگر ایمیل های ارسالی شما در پوشه spam   کاربران قرار می‌گیرد، نگران نباشید. با پیروی از روشهای ساده ، شما علاوه بر اینکه از رسیدن ایمیل‌ها به گیرنده مطمئن می‌شوید، شانس بازکردن ایمیل (توسط گیرنده) بیشتر شده و این کار تاثیر زیادی بر فروش شما خواهد داشت.

با خواندن این مقاله خواهیم فهمید که چرا ایمیلها در پوشه spam  قرار می گیرند و برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها، چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم.

چرا  spam برای بازاریابان ایمیلی مشکل ساز است؟

برآوردها نشان می دهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ ، هر روز ۶۰ میلیارد ایمیل  spam ارسال می شود. بدیهی است که کاربران از این سیل  SPAM  استقبال نمی کنند و این  یک مشکل بزرگ برای بازاریابان ایمیلی است. کمتر از ۲۰ درصد ایمیل های ارسالی،  هیچ گاه به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند و این باعث می شود شما نتوانید به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید.

از آنجایی که نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی (ROI)  ۱۲۲ درصد است، بنابراین بسیار مهم است که شما احتمال قرارگیری ایمیلتان در بین ۲۰ درصد (ایمیل‌های وارد شده به پوشه SPAM) را به حداقل میزان ممکن برسانید.  با قرارگیری هر ایمیل در پوشه SPAM  ، هزینه‌ی صرف شده برای خود ایمیل و هم هزینه تبدیل دریافت کننده ایمیل به مشتری، هدر می شود .

خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارند که با انجام آن‌ها می توانید پیام های خود را از قرارگیری در پوشه  SPAM دور نگه دارید و بیشتر این کارها کاملاً ساده است. در بخش بعدی ، برخی از رایج ترین دلایل قرارگرفتن ایمیل در پوشه SPAM و روش‌های جلوگیری از این کار را بررسی خواهیم کرد .

۶۰٪ از کاربران می گویند که ایمیل های بازاریابی بر خرید آنها تأثیر می گذارد. اما اگر ایمیل های شما مستقیماً به پوشه  SPAM   وارد شود ، شما این تأثیر عمده را از دست می دهید. با خواندن این راهنما مطمئن باشید که ایمیل‌های به مخاطب تان خواهد رسید.

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شوند ایمیل‌ها به عنوان SPAM شناخته شوند، از استفاده از کلمات کلیدی فیلتر شده در عنوان ایمیل گرفته تا  مجوزهای نادرست،  ممکن است باعث قرارگیری ایمیل در پوشه SPAM شوند.

بیایید برخی از رایج ترین دلایل و روش‌های حصول اطمینان از قرارگیری ایمیل در صندوق ورودی (IN BOX) را مرور و برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها اقدامی عملی کنیم.

۱- گیرندگان، ایمیل های شما را به عنوان SPAM  علامت گذاری کرده اند.

اولین و بارزترین دلیل اینکه ایمیل های شما وارد پوشه SPAM  می‌شود، این است که گیرندگان شما را در آنجا قرار داده اند. حتی اگر محتوای شما قوی باشد و گیرنده به شما اجازه برقراری ارتباط را بدهد، ممکن است باز هم تصمیم بگیرد که برای مرتب کردن صندوق ورودی اش، ایمیل شما را به عنوان SPAM    علامت گذاری کند. ممکن است آنها فراموش کرده باشند که چرا آدرس ایمیلشان در لیست شما قرار دارد و یا اینکه ممکن است این کار را اشتباها انجام داده باشند.

متأسفانه ، اگر کاربر تعداد کافی از ایمیل های شما به عنوان SPAM علامت گذاری کند،‌ فیلترهای SPAM،‌ آدرس ایمیل شما را علامت گذاری کرده و ایمیل‌های شما به صورت خودکار در پوشه SPAM   وارد خواهند شد. این بدان معنی است که ایمیل‌های شما حتی در صورت عدم علامت گذاری کاربر نیز به پوشه SPAM   وارد خواهند شد  و این اتفاق در Gmail ، Outlook ، Yahoo و سرویس های دیگر که دارای الگورتیم‌های هوش مصنوعی بسیاری هستند، محتمل تر است . در این صورت پس از ارسال ایمیل (برای جلوگیری از قرارگیری ایمیل در پوشه SPAM  )،  کار زیادی از دست شما برنخواهد آمد.

کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید محتوای شما درجه یک است و روشهای عالی دیگر را دنبال کنید تا ایمیل شما از سوی کاربر به عنوان  SPAM علامت گذاری نشود. این کار می تواند شانس علامت گذاری ایمیل شما به عنوان SPAM   را به حداقل برساند . در بخشهای بعدی برخی از این استراتژیها را بیان خواهیم کرد.

۲- از عناصر HTML استفاده نمی کنید

اگرچه ایمیل های متنی کاملاً ساده هستند ، اما ممکن است برای برخی از مشاغل مانند فروشگاه های  آنلاین گزینه مناسبی نباشد زیرا در مقایسه با ایمیل هایی که شامل مارک تجاری ، تصاویر و سایر عناصر HTML هستند ، ممکن است به تعامل کمتری منجر شوند.

با این حال ، هنگام وارد کردن HTML در پیام های خود ، رعایت برخی از قوانین ساده برای اطمینان از اینکه پیام های شما در پوشه های SPAM  قرار نمی‌گیرند، بسیار مهم است.

با توجه به Mailchimp در اینجا برخی از بهترین روشهای HTML برای ایمیل لیست شده اند:

  • حداکثر ابعاد عرض ایمیل خود را بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ پیکسل حفظ کنید. این ابعاد تضمین می کند که نوشته شده به اندازه کافی بزرگ است و به راحتی خوانده می‌شود. هم چنین در مانیتور مشتری نیز به خوبی نشان داده می‌شود.
  • فرض کنید همه‌ی ایمیل‌های دارای عکس توسط سرویس دهندگان ایمیل مسدود خواهند شد. بنابراین اگر اطلاعات مهم شما در تصویر گنجانده شده باشد، ممکن است کاربران آن را نبینند.
  • کدهای خود بویژه کد CSS را تا حد امکان تمیز و کم حجم نگه دارید. علاوه بر این ، از بکارگیری JavaScript و Flash جدا خودداری کنید. ممکن است این‌ها به عنوان مسیرهایی برای حمله توسط فیلترهای SPAM  دیده شوند و بسیاری از سرویس دهندگان ایمیل از آنها پشتیبانی نمی کنند.
  • مطمئن شوید که ایمیل‌های شما برای موبایل مناسب هستند. یک ایده خوب برای این کار، این است که از ابتدا ایمیل‌ها را مناسب برای موبایل طراحی کنید. دکمه های مناسب برای لمس با انگشت شست در نظر بگیرید، از تصاویر کم حجم که با اینترنت تلفن همراه قابل دانلود باشند، استفاده کنید و فونت‌ها را طوری طراحی کنید که در صفحه نمایش کوچک تلفن همراه خوانا باشند.
  • مطمئن شوید که فونت های انتخابی تان، از نوع کراس پلتفرم و کاملاً خوانا هستند. Arial ، Verdana و Georgia همگی گزینه های خوبی هستند.

در آخر ،برای جلوگیری از اسپم شدن بهتر است که بیشتر محتوای ایمیل خود را به صورت متن تهیه کنید  و مقدار HTML خود را به حداقل برسانید. بدون اینکه در استفاده از لوگو شرکت و رنگ ‌های مختلف زیاده روی کنید، می‌توانید شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید.

۳- موضوعات تان گمراه کننده یا حاوی عوامل محرک اسپم هستند.

اولین برداشتی که کاربر از پیام شما دریافت می کند، موضوع ایمیل است.  بنابراین موضوع  باید توجه را به خود جلب کند و خواننده را به باز کردن ایمیل ترغیب کند. البته موضوع باید در نهایت صداقت نوشته شود. طبق قانون CAN-SPAM   ، یک موضوع گمراه کننده نه تنها  از نظر اخلاقی درست نیست، بلکه خلاف قانون نیز هست.

به گزارش لایتموس ، بیش از نیمی از دریافت کنندگان ایمیل، تردید دارند که یک ایمیل را بر اساس موضوع آن باز کنند. بنابراین ممکن است سریعا ایمیل شما به پوشه SPAM   پرتاب کنند و حتی برخی کاربران لغو اشتراک کنند.

پیام هایی که با RE شروع شده باشند اما پاسخ ایمیل نباشند، معمولاً به عنوان SPAM  علامت گذاری می شوند.

در اینجا چند نمونه از عناوین موضوعی گمراه کننده آورده شده است:

  • RE یا FW : موضوع خود را با “RE” شروع نکنید ، مگر اینکه در پیامتان واقعا به چیزی پاسخ دهید. این یک ترفند آشکار و یک راه سریع برای بدست آوردن اشتراک است. به همین ترتیب ، استفاده از “FW” می تواند باعث شود که شخص فکر کند شما را می شناسد (تعریف گمراه کردن).
  • پیام های شخصی یا سوالات اصلی: موضوعاتی مانند “آیا تلفنم را در پیش شما گذاشتم؟” یا “آیا شما در مورد فلان چیزی شنیدید؟” ممکن است باعث شود کاربران از خود سوال کنند که آیا فرستنده را می شناسند یا نه.
  • ادعاهای بیش از حد هیجان انگیز: بعضی از موضوعات به خودی خود دروغ نیستند اما ممکن است از حد مجاز، فراتر باشند. به طور کلی ، شما باید مطمئن شوید که موضوع شما با محتوایی که خواننده در ایمیل می‌خواند، مطابقت دارد.

نوشتن شما نیز باید حرفه ای باشد. این بدان معنی است که همه حروف کلمات با حروف بزرگ تایپ نشود و متن شما به هیچ عنوان غلط های املایی یا دستوری  نداشته باشد . ابزار رایگان Grammarly می تواند هجی ، دستور زبان و علائم نگارشی شما را به طور خودکار بررسی کند و هر مشکلی را که ممکن است فیلترهای SPAM  را فعال کند ، به شما هشدار دهد.

حال می دانید که از چه موضوعاتی اجتناب کنید ، اما همچنان باید مشترکان را ترغیب کنید تا پیام های خود را باز کنند Hubspot چند توصیه عالی برای ایجاد عناوین قوی دارد:

  • با افعال فعال شروع کنید.
  • احساس فوریت و اهمیت ایجاد کنید (اما باز هم گمراه نکنید).
  • یک سوال جالب یا جذاب بپرسید.

در آخر ، به یاد داشته باشید:

باید مطمئن شوید که هر چرا که در موضوع به مخاطب قول داده اید، در محتوای ایمیل به آن عمل کرده اید . در غیر این صورت ، شما به اعتبار خود خدشه وارد می‌کنید.

۴- از گیرندگان خود مجوز ندارید.

این دلیل بسیار ساده است: مطابق قوانین حریم خصوصی آنلاین مانند GDPR شما باید برای ارسال ایمیل به کاربران، از آنها  اجازه بگیرید. این بدان معناست که شما نمی توانید به سادگی لیست های ایمیل را خریداری کنید تا به مجموعه ای از مخاطبین دسترسی سریع داشته باشید (همچنین به دلایل دیگر ، از جمله هدف گذاری ضعیف ، این روش ایده خوبی نیست).

این بدان معنی است که حتی اگر کاربران آدرس ایمیل شان را  در سایت شما ثبت کنند، باید صریحاً به شما اعلام کنند که می خواهند از شما ایمیل دریافت کنند( به ویژه اگر شهروند اتحادیه اروپا باشند) این کار می تواند به صورت سلب مسئولیت در هنگام ایجاد اکانت یا در فرم تماس انجام شود و یا یک کادر انتخاب باشد که کاربران برای نشان دادن تمایل خود باید آن را علامت بزنند.

اگرچه این مورد در ایالات متحده الزامی نیست ، اما ایده خوبی است. این روزها افراد ایمیل های زیادی دریافت می کنند و اگر پیام های شما به ناگهان در صندوق ورودی شخصی ظاهر شود و درصورتی که دریافت کننده از شما درخواست ایمیل نکرده نباشد، به احتمال زیاد پیام شما را به عنوان SPAM   علامت گذاری می‌کند.

۵- محتوای شما فیلترهای اسپم را تحریک می‌کند.

فیلترهای SPAM  کلمات خاص (یا ترکیب کلمات) را بررسی می کنند. اگر یک ایمیل به اندازه کافی بازدید شود و یا حاوی این کلمات و برخی از موارد دیگر موجود در این لیست باشد،  ممکن است در SPAM   قرار بگیرد. کلمات کلیدی خطرناک SPAM   می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رایگان
  • نازل ترین قیمت
  • درآمد اضافی
  • پول مفت
  • بدون هزینه
  • چندین علامت تعجب یا علامت دلار در یک ردیف
  • کلماتی با فاصله یا علائم نگارشی غیرضروری
  • کلماتی که با حروف بزرگ نوشته شده اند.

به طور کلی ، اینها کلماتی هستند که یا برای فروش بیشتر به شدت استفاده می‌شوند و  یا به وضوح برای دور زدن فیلترهای spam  (مانند فضاهای اضافی) طراحی شده اند. در حالی که استفاده از تعداد انگشت شماری از اینها مشکل جدی برای شما ایجاد نمی‌کند. اما استفاده بیش از حد از آنها ممکن است دردسر ساز باشد.

کلمات کلیدی بسیار زیاد می توانند فیلترهای SPAM  را تحریک کنند

قطعا اجتناب از به کار بردن برخی از این کلمات کلیدی دشوار است و این مشکل در ایمیل‌های حوزه تجارت الکترونیک و فروش، جدی تر است. برای حل این مشکل ، می توانید از کلمات متنوعی استفاده کنید و سعی کنید در بیان عبارات خلاق باشید.

مهمتر از همه ، هوشمندانه است که از زور و اجبار و پرهیز کنید و مطمئن شوید که از بهترین روش های اثبات شده برای نوشتن محتوای ایمیل استفاده کرده اید.

مطالب مرتبط

تفاوت UI و UX در طراحی سایت چیست؟

تفاوت UI و UX در طراحی سایت چیست؟

  UI و UX یکی از مهم ترین اصطلاحاتی است که در روند شکل گیری سایت نقش مهم و ویژه ای را ایفا می کند. در کنار رعایت اصول کدنویسی باید به این بخش توجه بسیاری کرد، در واقع زمانی که یک سایت طراحی می شود و مطالبی در آن بارگذاری می شود، کاربر با […]

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

شاید تاکنون عنوان رپورتاژ آگهی را شنیده باشید و برایتان سؤال شده باشد که رپورتاژ آگهی چیست و منظور از رپورتاژ آگهی، محتوای ویدئویی است یا محتوای متنی و یا محتوای صوتی؟ اکثر شرکت ها سعی دارند با به کار گرفتن مطالب و موضوعاتی در زمینه روابط عمومی و همکاری از طریق فضای مجازی، سایت […]

Doorway Page چیست؟

Doorway Page چیست؟

در ابتدا قصد داریم قبل از اینکه راجع به مفهوم Doorway Page صحبت کنیم به طور جداگانه لغات آن را بررسی کنیم. بدون شک میدانید که کلمه Door در زبان فارسی به معنای درب، دروازه و ورودی می‌باشد و کلمه Way نیز به معنای مسیر و راه است. بنابراین طبق توضیحات داده شده به طور […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات ویژه