اهمیت تصاویر در تولید محتوا

بسیاری از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند هنوز تمرکز اصلی خود را روی متن گذاشته و کمتر هزینه و زمانی را برای ایجاد جذابیت بصری محتوا صرف میکنند!

با افزایش اهمیت سئو و تاثیر آن در تولید محتوا، انتشار تصاویر اختصاصی و ارزشمند به همراه متن، میتواند برگ برنده ما برای باقی ماندن در صحنه رقابت محتوا باشد.

فهرست

زندگی بر محور جذابیت است

تصاویر چه کمکی به محتوای شما میکنند؟

چه چیزی باعث ایجاد تصویر خوب می شود؟

چگونه برای محتوای خود تصاویر مناسب ایجاد کنیم؟

زندگی بر محور جذابیت است!

ما انسان ها موجودات بصری هستیم، به زیبایی ها جذب می شویم و تصاویر چشم نواز ما را مجذوب خود می کنند.

روراست بگوییم! هر چیز جذاب ( آدم ها ، مکان ها و محصولات و..) همیشه مورد توجه مردم قرار می گیرند، محبوب اند و تقاضای زیادی ایجاد میکنند. محتوا هم باید به همین صورت باشد!

وقتی وارد صفحه ای می شویم، با یک نگاه سریع و آنالیز کلی تصمیم می گیریم که محتوای آن صفحه را دنبال کنیم یا نه، در آن صفحه بمانیم یا نه ! وجود تصاویر جذاب و البته مرتبط با موضوع در این انتخاب به ما کمک می کنند.

بنابراین استفاده از تصاویر نقش مهمی در ترغیب کاربر برای دنبال کردن محتوای شما دارد و می‌توانید از طریق آن ها به کاربر بگوید محتوای شما همانی است که او دنبال آن می گردد.

به طور کلی برای مبتدیان، محتوایی که با تصاویر ارائه شود عملکرد بهتری دارد و به طور متوسط ، ۹۴ درصد بازدید بیشتر ایجاد می کند.

  • همچنین، کمپین ایمیل مارکتینگ که شامل تصاویر هستند، نسبت به آن هایی که در محتوای خود تصویر ندارند، کلیک بیشتری می گیرند.
  • اینفوگرافیک ها می توانند ترافیک وب سایت را ۱۲ درصد افزایش دهند.
  • به طور متوسط، توئیت همراه با تصویر‌ یا فیلم، ۲۸ تا ۳۵ درصد ریتوئیت را افزایش می دهد.
  • شبکه های اجتماعی اینستاگرام و پینترست که محتوای اصلی آن ها عکس و تصویر است بیش از ۲۲۰ میلیون کاربر دارند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، جای تعجب ندارد که ۱۰ درصد از تمام عکس هایی که تا این لحظه گرفته شده، طی چند سال گذشته بوده است.

مهمتر از همه اینکه، اگر از لحاظ علمی موضوع را بررسی کنیم، فقط خواندن کلمات برای کاربر کافی نیست.  به یاد آوردن محتوایی که با تصاویر همراه بوده، برای او راحت تر است و در نهایت تجربه کاربری بهتری را ایجاد می کند.

بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، چگونه می توان از قدرت تصاویر استفاده کرد و تاثیر آن ها در محتوای ما چیست؟

تصاویر چه کمکی به محتوای شما میکنند؟

تعامل را افزایش می دهند

قرار دادن تصاویر در محتوا برای تکمیل متن، احتمال خواندن و درگیر کردن افراد با مقاله شما را افزایش می دهد، چرا که افراد به طور طبیعی به تصاویر جذب می شوند.

در واقع وجود تصاویر در یک مقاله باعث می شود که به طور متوسط ​​۹۴ درصد بازدید بیشتری داشته باشد، این ماجرا در مورد مطبوعات هم صدق میکند، در صورت همراهی یک خبر با عکس ویا فیلم، میانگین بازدید ۴۵ درصدی را تجربه می کنند.

همچنین به طور طبیعی این روند حوزه اجتماعی را هم شامل می شود، مثلا پست های فیس بوک که شامل تصاویر هستند به طور متوسط ​​۳۷ درصد بیشتر در مقایسه با پست های متنی و بدون عکس مخاطب را درگیر می کنند.

البته نباید فقط به فکر این باشید که بالای محتوا هر تصویری را قرار دهید، کیفیت تصویر به شدت اهمیت دارد.

استفاده از تصاویر بی کیفیت و سطح پایین، کمپانی شما را به کابران تنبل و آماتور معرفی میکند و می تواند خیلی سریع کاربر را از دنبال کردن شما منصرف کند، کاربران احتمالا دیگر برای خواندن مطلب اصلی شما حتی اگر آن مطلب کیفیت بالایی داشته باشد خود را به زحمت نمی اندازد.

از طرف دیگر، یک تصویر خوب می تواند کل صفحه شما را جذاب تر نمایش دهد. استفاده از تصاویر با کیفیت و هوشمندانه، وجهه ی حرفه ای تری از سازمان شما به وجود می آورد و اعتماد مخاطب را جلب می کند، کاربر ترغیب می شود محتوای شما را دنبال کرده و تا انتهای مطلب با شما بماند.

به درک و تصمیم خرید کمک می کند

بعضی تصاویر مثل نمودار و گراف ها، می توانند به کاربر کمک کنند نکات اصلی محتوا را راحت تر درک کند، بنابراین در صورتی که موضوع محتوای شما سنگین باشد یا از لحاظ فنی و تکنیکی مشکل باشد، با استفاده از نمودارها و گراف می توانید به کاربر خود در برقراری ارتباط با محتوا کمک کنید.

عدم انجام این کار ممکن است باعث شود بعضی کاربران دچار سردرگمی بشوند و خیلی ساده از مقاله شما عبور کنند.

مثلا اگر شرکت شما در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارد، استفاده از تصاویر خوب اهمیت بیشتری پیدا می کند. کاربر می خواهد بداند دقیقاً چه چیزی می فروشید، تا ببیند با چیزی که می خواهد خریداری کند مطابقت دارد یا نه!

به همین دلیل، توصیه می شود که از هر محصول چندین تصویر (از زوایای مختلف) داشته باشید تا مشتری شما بتوانند به بهترین شکل آن را به صورت سه بعدی تجسم کرده و تصمیمی آگاهانه بگیرد.

 وایرال می شوند ( خیلی سریع بازدید میخورند)

درنهایت، کسب و کار شما هرچیزی که باشد، یکی از مهم ترین مزایای تصاویر برای محتوای شما، توانایی آنها در وایرال شدن است. به اشتراک گذاری تصاویر در سایت های اجتماعی آسان است ، هم در سایت های تصویر محور مثل پینترست و اینستاگرام، و هم سایر شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر که امکان اشتراک گذاری تصویر را هم دارند.

ارسال تصویر مناسب و جالب در شبکه های اجتماعی و لینک دادن به مقاله اصلی شما ترفندی است که حتما باید از آن برای تبلیغ بیشتر محتوای خود استفاده کنید.

تجربه کاربری را بهبود می دهند

همانطور که ابتدای مقاله گفتیم وقتی برای اولین بار به محتوایی در اینترنت بر می‌خوریم، قبل از هرچیز،یک بار صفحه را تا انتها اسکرول کرده و به عکس‌ها و عنوان‌های اصلی نگاهی می اندازیم، اگر محتوا در این نگاه کلی نظر ما را جلب کند به ابتدا بر میگردیم و آن را مطالعه میکنیم.

استفاده هوشمندانه و به‌جا از تصویر نقش مهمی در افزایش حس رضایت کاربر و بهبود تجربه کاربری دارد. البته حضور تصویر به تنهایی ارزش نیست و عواملی مثل کیفیت تصویر در ایجاد این رضایت اهمیت دارد، به حدی که استفاده نادرست از تصاویر دقیقا نتیجه ی عکس روی کسب رضایت کاربر می گذارد.

چه چیزی باعث ایجاد تصویر خوب می شود؟

مرتبط و جذاب بودن

انتقال پیام؛ مهمترین فاکتور ما هنگام انتخاب یک تصویر است،یک تصویر خوب باید محتوای متن را منعکس و پشتیبانی کند. عکس نامربوط در بهترین حالت بی معنی و در بدترین حالت گیج کننده و پریشان کننده است و میتواند کاربر را به طور کل از دنبال کردن شما منصرف کند یا به اصطلاح او را خاموش کند.

سعی کنید از تصاویر خسته کننده و تکراری مثل شخصی که با لپ تاپ در حال تایپ کردن است خودداری کنید ،استفاده از این تصویر باعث میشود متن شما کسل کننده به نظر برسد.

عکس‌ها باید جذاب و منحصر به فرد باشند (و البته مرتبط) تا به جلب توجه کاربر و ترغیب آنها به خواندن محتوای شما کمک کنند.

اندازه ، رنگ و تضاد

عکس ها باید از نظر فنی واضح باشند. برای جلوگیری از تار شدن، باید از بزرگنمایی تصاویر کوچک خودداری کنید، تصاویر کوچک جذاب، وقتی از اندازه اصلی بزرگتر می‌‌شوند، جذابیت خود را از دست می دهند و در واقع از ریخت می‌افتند!

همچنین باید مطمئن شوید که تصاویر شما درهمان اندازه واقعی خودشان هم مناسب هستند. تصویر بالای این مقاله ۸۰۰ در ۳۷۳ پیکسل است و فضای افقی را بالای این صفحه پر کرده و طبیعی و جذاب به نظر می رسد، در حالی که داشتن یک تصویر کوچک بالای این صفحه شاید خیلی خوب به نظر نیاید و جذابیتی ایجاد نکند.

سعی کنید از عکس های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک استفاده نکنید، چرا که عکس‌های بزرگ از حاشیه صفحه نمایش خارج می شوند و عکس های کوچک هم کاربر را اذیت می‌کنند.

تصاویر شما باید تضاد رنگی خوب داشته باشند، این کار دیدن و درک کردن آن ها را برای کاربر راحت تر می‌کند، و باعث می شود تصویر جالب و جذاب به نظر برسد.

متفاوت بودن

پیدا کردن تصاویر جالب، مرتبط و با کیفیت بالا برای تکمیل مقالات در بعضی از صنایع چالش برانگیزتر است،اما همیشه یه راهی هست!

اگر در چنین صنعتی فعالیت دارید، باید فراتر از مزرها قدم بردارید و با استفاده از تصاویر خوب یک سر و گردن از بقیه بالاتر بیایید و متفاوت باشید.

چگونه برای محتوای خود تصاویر مناسب ایجاد کنیم؟

می‌توانید عکس هایی که از قبل وجود داشته (تصاویر استوک) را در محتوای خود به کار ببرید و یا این که  از یک طراح وب برای ایجاد تصویر مختص خودتان کمک بگیرید.

تصاویر استوک

اگرقصد دارید از بین میلیون ها عکس موجود در اینترنت، عکس مناسب را پیدا کنید، مرحله بعدی انتخاب شما این است: تصاویر رایگان یا تصاویر پرداختی؟

با وجود این واقعیت که تصاویر پولی تقریباً همیشه بهتر از نوع رایگان خود هستند ، خیلی افراد بلافاصله گزینه رایگان را انتخاب می‌کنند و تصاویر عادی را به صرف هزینه برای این منظور ترجیح می دهند.

با این حال بازده سرمایه گذاری در تهیه تصاویر با کیفیت بالا به قدری زیاد است که یک متخصص تولید محتوای حرفه ای ارزش آن را دانسته و هزینه ی آن را می پردازد.

تصاویر سفارشی

فارغ از اینکه که چقدر وقت و انرژی صرف بهبود سایت خود می‌کنید و یا اینکه چقدر برای تهیه منابع هزینه می‌کنید، مهم این است که با کمک یک متخصص تصویر،مثل طراح وب، طراح گرافیک، عکاس یا تصویرگر، تصاویر جذاب و خاص برای سایت خود ایجاد کنید. این تصاویر می توانند متناسب با هر مقاله در اندازه دلخواه شما ساخته و در سایت شما به نمایش گذاشته شوند.

این شخصی سازی چیزی نیست که بتوانید به طور اتفاقی در حالی که از طریق سایت های مختلف تصاویر استوک جمع می‌کنید ایجاد شود. یک طراح حرفه ای می تواند با رعایت ارتباط تصویر به محتوای شما، تصاویر خاص،جذاب و منحصر به فرد ایجاد کند.

حرف آخر

در دنیای بصری امروز، باید از تصاویر مناسب برای ایجاد جذابیت در محتوای خود استفاده کنید. تصاویر باعث می‌شوند مقالات شما قابل فهم و جذاب تر شوند و احتمال وایرال شدن آن ها بالا رود.

خیلی از وب سایت های منبع تصویر هستند که میلیون ها عکس و گرافیک با کیفیت بالا در دسترس قرار می دهند. ولی بهترین راه این است که برای تصاویر محتوای خود طراح داشته باشید، زیرا آنها می توانند مقاله و محتوای شما را منحصر به فرد کنند که این کار با تصاویر استوک ( کپی و تکراری) غیرممکن است.

تصاویر بخش مهمی از استراتژی تولید محتوا هستند و برای اینکه از پتانسیل آنها استفاده کامل ببرید، باید در استفاده از آنها هوشمند باشید.آن ها اولین چیزی هستند که کاربر وقتی محتوای شما را می بیند به چشم می آیند و شانس شما برای ایجاد اولین تصویر مثبت، معرفی برند شما و جلب توجه مردم به مصرف محتوای شما هستند.

نظر شما در مورد اهمیت تصاویر در تولید محتوای متنی چیست؟ چقدر برای تصاویر مقالات خود هزینه می‌کنید ؟

 

 

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ بازدید :1,078 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم