رپورتاژ آگهی چیست؟

شاید تاکنون عنوان رپورتاژ آگهی را شنیده باشید و برایتان سؤال شده باشد که رپورتاژ آگهی چیست و منظور از رپورتاژ آگهی، محتوای ویدئویی است یا محتوای متنی و یا محتوای صوتی؟
اکثر شرکت ها سعی دارند با به کار گرفتن مطالب و موضوعاتی در زمینه روابط عمومی و همکاری از طریق فضای مجازی، سایت ها و… ، مطالبی را بارگذاری کنند تا بتوانند در حوزه ی خود پیشرفت کنند؛ این کار نوعی تبلیغات به حساب می آید و برای بسیاری از شرکت ها انجام تمام کارها تا حدودی سخت می باشد به همین دلیل سعی کردند تا در این باره با منتشر کردن مطالب در سایت ها، بازخورد عمومی را به سمت خود جذب کنند. شاید تاکنون درباره ی این شنیده باشید که شرکت های مختلف با انتشار رپورتاژ آگهی سعی کرده اند تا محصول خود را در رسانه های معروف و معتبر به انتشار برسانند، شما می توانید با انتشار و بارگذاری مطالب، امتیازات ویژه ای را کسب کنید که در متن زیر به بررسی هر یک از امتیازات خواهیم پرداخت تا شما بتوانید از این مطلب بهترین استفاده را ببرید.

فهرست عناوین :

تعریف رپورتاژ آگهی

نکات ویژه برای درج رپورتاژ آگهی

رپورتاژ و تاثیر آن بر سئو

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

خصوصیات سایت منتشر کننده

تعرفه رپورتاژ آگهی

چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟

تعریف رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در واقع نوعی محتوای متنی می باشد که در آن به معرفی یک محصول و یا معرفی خدماتی از کسب و کار خود می پردازید. لازم به ذکر است که رپورتاژ آگهی با رپورتاژ خبری تفاوت بسیاری دارد، در نوع خبری به بررسی یک خبر از کسب و کارتان می پردازید و بهتر است متن اطلاع رسانی خبر، واقعی باشد تا بتوانید به خواننده مطلب خوبی را ارائه دهید. یکی از مهم ترین منابعی که میتوان در آن رپورتاژ منتشر کرد سایت های خبری است. شما با انتشار این مطالب در سایت هایی که از قدرت دامنه ی خوبی برخوردارند میتوانید مطلب خود را منتشر کرده و از امتیازات ویژه ی آن بهره مند شوید. خبرگزاری ها به عنوان منبعی معتبر با سن دامنه معقول، می توانند برای انتشار متن بسیار تاثیرگذار باشند. بازدید روزانه از این سایت ها به قدری است که اگر شما کسب و کار خود را از طریق دیگری در این منابع بارگذاری کنید قطعا نتیجه ی خوبی را مشاهده خواهید کرد. در واقع زمانی که رپورتاژی را منتشر می کنید، بخشی از اعتبار دامنه شما به علت بک لینک گرفتن از آن سایت معتبر، بالا می رود.

رپورتاژ نوعی تبلیغات و بازاریابی از طریق انتشار مطالب در سایت های معتبر می باشد که به شما لینک های خارجی و طبیعی خواهد داد.

نکات ویژه برای درج رپورتاژ آگهی

لازم به ذکر است که قبل از اینکه متن منتشر شود باید اصول به کارگیری سئو را رعایت کنید. یکی از بنیانگذاران گوگل برای به دست آوردن امتیازات ویژه با درج مطالب خود (رپورتاژ آگهی) در سایت های معتبر توانست از طریق لینک دادن به صفحات در سایت های معتبر دیگر موفقیتی را برای کمپانی خود به دست آورد، اما اینکه چگونه توانست این کار را انجام دهد نیز یکی از مشکلاتی بود که برای دیگر کاربران به وجود آمد. این فرد با به کارگیری اصول سئو و انتشار مطالب و رعایت به کارگیری کلمات کلیدی در متن این کار را انجام داد. در واقع اینکه رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می توان از این طریق بهینه سازی سایت را انجام داد مسئله ی دیگری می باشد. اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که بنیانگذار گوگل هدف مشخصی را برای انتشار بک لینک های خارجی داشته است و اکنون نیز با بررسی دقیق آن ها و سنجش طبیعی بودن بک لینک ها از سمت ربات های گوگل اعتبار شما را افزایش خواهد داد. اهمیت نکات زیر به گونه ای است که در صورت رعایت نکردن آن ها ممکن است رپورتاژ شما رد شده و یا از طریق گوگل شناخته نشود. موارد زیر نکاتی را ذکر می کند که باید حتما آن ها را رعایت کنید.

  • در نظر گرفتن احساس خواننده در متن رپورتاژ
  • به کارگیری کلمات بیشتر از ۱۳۰۰
  • تمرکز بر کلمه ی کلیدی خاص در متن
  • اطلاع رسانی واضح در متن
  • به کار بردن عکس های جذاب
  • رعایت ساختار
  • درج مقاله یا خبری مهم
  • کپی نبودن متن
  • استفاده کلمات کلیدی درست‌
  • نوشتن تیترهای جذاب
  • خلاصه و کوتاه نویسی

رپورتاژ آگهی بیشتر به صورت متنی برای سایت ها در نظر گرفته می شود، اما بهتر است قبل از اینکه رپورتاژ خود را در سایت های مختلف منتشر کنید بعضی از مسائل دیگر را در نظر بگیرید. این مسائل شامل رتبه ی الکسا سایت، پیج و دامین آتوریتی و سن دامنه ی سایت های ناشر و همچنین نگارش اصولی بر اساس اصول سئو، برای تضمین بازخورد رپورتاژ می باشد.

رپورتاژ و تاثیر آن بر سئو

اگر تا کنون تجربه ی نوشتن رپورتاژ آگهی را نداشته اید و نمی دانید چگونه اصول سئو را در متن پیاده سازی کنید بهتر است از وین تم کمک گرفته تا بتوانید بهترین مطالب را در سایت های معتبر منتشر کنید. در واقع با ذکر این مطلب سعی داریم تا اهمیت سئو را برای شما مطرح کنیم، زیرا این موضوع ممکن است به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی برجای بگذارد. در واقع اینکه در کدام بخش کلمات کلیدی را به کار خواهید برد و یا اینکه طول کلمه کلیدی چقدر می باشد نیز بستگی به رعایت اصول دارد. شما باید در حین نوشتن متن به روان بودن متن، عنوان بندی با کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی در اوایل و اواخر متن توجه کنید. این کار باعث می شود تا هم برای شما بازخورد بهتری داشته باشد و هم خواننده رغبت بیشتری پیدا کند بخشی از متن شما را بخواند.

یکی از معتبر ترین راه ها برای گرفتن بک لینک های طبیعی از نظر گوگل درج رپورتاژ آگهی است.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

امروزه با توجه به گسترش مخاطبان در فضای اینترنت شاهد این ماجرا هستیم که تبلیغات و بازاریابی به گونه ای کاملا متفاوت تاثیر زیادی را بر روی کسب و کارها بر جای گذاشته اند. به طور مثال با افزایش تبلیغات برندها و ارتباط برقرار کردن مشتری با تبلیغات دیجیتال و آنلاین، موسسات سعی می کنند تا به سمت و سوی این نوع تبلیغات بروند. از آن جایی که بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی هستند، پس به کارگیری موارد ذکر شده می تواند برای آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. شما با منتشر کردن متن، در وب سایت مشابه کسب و کار خود، این امکان را برای خواننده فراهم می کنید تا بخشی از خبر مهم شما را بخواند و با خواندن آن، در صورت جذاب بودن به سایت شما مراجعه کند. در بحث دیجیتال مارکتینگ اهمیت سئو برای شما مشخص خواهد شد که چگونه تبلیغات خود را نمایش داده و نیز تاثیر بسزایی را بر خواننده بگذارید.

  • دیده شدن بهتر سایت
  • امکان اجرای ان برای هر کسب و کار
  • برند سازی وافزایش اعتبار برند
  • بهبود سئو سایت
  • هزینه ی کمتر نسبت به تبلیغات بنری

اینکه شما می توانید متن خود را در سطح گسترده ای از خبرگزاری ها منتشر کنید و آن را در رسانه های آفلاین نیز نمایش دهید یکی دیگر از مزایای منتشر کردن مطالب می باشد. اما باید در وهله اول بدانید که رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می توان با به کارگیری اصول سئو آن را انتشار دهید. بهتر است قبل از انتشار مطالب به خصوصیات سایت نیز توجه کنید.

خصوصیات سایت منتشر کننده

بهتر است قبل از اینکه متن خود را بنویسید در مورد اینکه رپورتاژ آگهی چیست، تحقیق کنید تا بتوانید با در نظر گرفتن عوامل ضروری، بهترین عوامل را بازشناسی کرده و آن ها را در متن خود به کار بگیرید و مشخص کنید که آیا سایت مورد نظر ویژگی های ذکر شده را دارد یا خیر. عوامل زیر را باید قبل از انتخاب سایت در نظر داشته باشید تا بتوانید محتوای متنی خوبی را بارگذاری کرده و همچنین فیدبک خوبی را از سمت لینک های خارجی داشته باشید.

  • سن و دامنه سایت
  • رتبه ی الکسا سایت
  • مرتبط بودن سایت با موضوع کسب و کار
  • قدرت و اعتبار یک دامنه

زمانی که رپورتاژی را در سایتی منتشر می کنید تعدادی لینک فالو و لینک نوفالو به شما داده خواهد شد. البته ناگفته نماند که اکثر سایت هایی که به شما بک لینک های می دهند، از لینک های نوفالو نیز استفاده می کنند ولی بهتر است که از لینک های فالو استفاده کنید و به لینک های نوفالو اهمیت ندهید. زمانی که شما رپورتاژ را منتشر می کنید ممکن است بعد از مدتی رپورتاژ بالاتر از وب سایت شما نمایش داده شود، این اتفاق زمانی خواهد افتاد که شما اصول سئو را در متن خود پیاده سازی نکرده باشید و یا مطالبی را که در سایت خود انتشار داده اید با محتوای کمی در صفحات شما به ثبت رسیده باشد. پس قبل از انتشار رپورتاژ به این مسئله توجه کنید که آیا محتواها و مطالب منتشر شده در سایت، لینک سازی شده است یا خیر. پس اگر لینک سازی داخلی در سایت خود انجام نداده اید بهتر است قبل از انتشار رپورتاژ این مورد را انجام داده و مسائل گفته شده را رعایت کنید.

تعرفه رپورتاژ آگهی

شاید برای شما این مسئله به وجود آید که آیا انتشار محتوای متنی برای سایت مفید می باشد یا خیر. اینکه رپورتاژ آگهی چیست برای بسیاری از کاربران مبهم است و همچنین باید بگوییم که عده ای بر این عقیده اند که محتوای متنی به سایتتان کمکی نخواهد کرد. تاثیری که رپورتاژ می تواند بر سئوی سایت بگذارد به قدری مهم و کاربردی است که می تواند راهی برای بالا بردن اعتبار دامنه ی سایت باشد، ولی تعرفه ی انتشار مطالب در سایت ها به چه صورتی است؟

تعرفه و قیمت در هر سایت بر حسب قوانین داخلی آن ها متفاوت می باشد. به این نکته باید توجه کنید که میزان قدرت دامنه و قدرت صفحات سایت انتشار دهنده چگونه است. تعرفه در سایت های مختلف از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲/۵ ملیون تومان متفاوت می باشد و همانطور که ذکر شد این تعرفه ها بر حسب قوانین سایت ها می باشد.

چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟

از آن جایی که انتشار این مطالب بسیار مفید می باشد بهتر است در سایت هایی منتشر شود که لینک های فالو و همچنین بک لینک های دائمی به شما ارائه می دهند. با درج مطالب در این صورت شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از جهتی هم به سئوی سایت خود کمک کنید و هم از طریقی به تبلیغ شرکت و یا تبلیغ محصول خود بپردازید. از آن جایی که گوگل برای اولین بار این ایده را به مخاطبانش ارائه داد و از سمتی نیز برای پیشرفت شرکت خود استفاده کرد، بنابراین توصیه می شود که از این راهکار گوگل استفاده کرده اما به این نکته توجه داشته باشید که این کمپانی به طبیعی بودن استفاده از لینک های به کار گرفته ی شما توجه ویژه ای خواهد کرد.

جمع بندی

این سوال که رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد بسیار بحث بر انگیز می باشد، اما اینکه چگونه به سایت شما کمک می کند نیز سوال دیگری می باشد. بر همین اساس می توانید رپورتاژ را به حوزه ی تبلیغاتی وارد کنیم. در ادامه با انتشار آن هم به سئوی سایت خود کمک کرده اید وهم به نوعی تبلیغات خود را در سایت های معتبر منتشر کرده اید. رپورتاژ آگهی به نوعی یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب می باشد. شما می توانید با استفاده از درج مطالب هم به بهبود سئوی سایت خود کمک کنید و هم برای تبلیغات خود از لینک های خارجی استفاده کنید. رپورتاژ آگهی می تواند در سایت های پر بازدید و پر مخاطب مانند بسیاری از خبرگزاری ها منتشر شود.

نویسنده : #زهرا_انصاری

 

دسته :سئو تاریخ :چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ بازدید :2,242 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم