الگوریتم YMYL و تاثیر آن بر سئو سایت | الگوریتم YMYL چیست ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی و تعریف الگوریتم YMYL بپردازیم و با کارایی آن در رتبه‌بندی سایت‌ها آشنا شویم. پس اجازه بدهید با یک مثال ساده شروع کنیم؛ تصور کنید که قصد خرید یک لباس را دارید یا اینکه نیاز دارید برای پیگیری امورتان با یک وکیل مشاوره کنید و یا اینکه مدتی است حال جسمانی خوبی ندارید و بلاخره تصمیم گرفته‌اید به پزشک مراجعه کنید. در تمامی این موارد اگر با آدرسی مواجه شوید که خارج از شهر در محله‌ای متروکه قرار داشته باشد و وقتی پایتان آنجا می‌رسد چیزی جز یک تابلو نبینید، آیا به آن محل اعتماد می‌کنید؟ مطمئنا پاسخ شما منفی است و دلیل آن هم واضح است. جان و مال شما برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌خواهید آن را به خطر بیاندازید. نمی‌خواهید پولتان را در فروشگاهی که به کیفیت اجناس آن اعتماد ندارید هدر بدهید و یا پزشکی را انتخاب کنید که از میزان مهارت و تخصص آن اطلاعی ندارید.
فضای وب نیز مانند فضای یک شهر است. با انواع بیشماری از فروشگاه‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی و یا حقوقی و خلاصه هرچه بخواهید را در این دهکده‌ی جهانی پیدا می‌کنید اما چه کسی یا چه چیزی می‌تواند اعتماد شما را درباره‌ی یک سایت خاص جلب کند؟
گوگل دقیقا به همین دلیل از روشی خاص برای سنجش میزان اعتبار محتوای سایت‌ها استفاده کرده است. چراکه پول شما و اطلاعاتی که وارد زندگی‌تان می‌کنید بسیار اهمیت دارد، این روش همان چیزی است که گوگل آن را Your Money Your life | پول شما زندگی شما یا بصورت مخفف الگوریتم YMYL می‌نامد.

الگوریتم YMYL چیست ؟

این الگوریتم از جمله قوانین سفت و سختی است که گوگل برای سایت‌های خاصی وضع کرده است تا کاربران بتوانند با خیال راحت با صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها ارتباط برقرار کرده، اطلاعات و محتوای آن ها را وارد زندگی خود کنند و به آسودگی از این طریق موارد مورد نیازشان را خریداری یا خدمات دریافت کنند. Google براساس سلامت و صحت محتوای سایت‌ها و همچنین دقیق و معتبر بودن اطلاعات آنها است که اقدام به رتبه‌بندی می‌کند، در غیراینصورت هیچ کاربری نمی‌تواند به گوگل اعتماد کند.

سایت‌هایی که شامل این قانون می‌شوند عبارتند از:

  1. سایت‌هایی که خدمات و محصولاتشان را در فضای اینترنتی به کاربران عرضه می‍کنند.
  2. سایت‌های پزشکی-بهداشتی که مربوط به سلامت جسم و روان انسان‌ها باشد.
  3. سایت‌های حقوقی- مالی که مستقیما با دارایی‌ افراد در ارتباط هستند.
  4. سایت‌های اجتماعی که درباره مسائل قومیتی، جنسیتی و غیره بحث می‌کنند.
  5. سایت‌های خبری که مسائل و اتفاقات روز کشور و یا جهان را پوشش می‌دهند.
  6. سایت‌های شهروندی که مربوط به حقوق شهروندی، خدمات دولتی و یا مسایل حقوقی هستند.

و خلاصه هر سایتی که بر کیفیت زندگی افراد، سلامتی، و مسائل مالی آنها تاثیر می‌گذارد را می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد.

نحوه رتبه‌بندی سایت‌های YMYL چگونه است ؟

هر ساعتی که سپری میشود، هزاران محتوا در فضای وب به اشتراک گذاشته می‌شود. بخشی از وظیفه گوگل اینست که این محتواها را از نظر کیفی و اثرگذاری بررسی و رتبه بندی کند و اینکار را از طریق الگوریتم E.A.T انجام می‌دهد. درمیان این محتواها اگر محتوایی مربوط به سایت‌های YMYL باشد. سیستم E.A.T با وسواس بیشتری به مطالعه و بررسی این سایت‌ها می‌پردازد تا از سلامت محتوای تولید شده و مفید بودن آن برای کاربران کاملا اطمینان حاصل کند.

E.A.T و سایت‌های YMYL

نام E.A.T از کلماتی گرفته شده است که این الگوریتم بیشترین تاکید را بر آنها دارد و از طریق بررسی این موارد، سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند. در ادامه به بررسی این سه کلمه می‌پردازیم :

  • تخصص ( Expertise )

    این گزینه به میزان تخصص نویسنده‌ی سایت و کیفیت محتوای نوشته شده مربوط می‌شود. نویسنده باید در نگارش محتوای سایت تخصص کافی را داشته باشد و آن را اثبات کند که این تخصص عموما از نحوه نگارش مقالات سایت قابل تشخیص است.
  • اعتبار ( Authority )

این مسئله از نظر گوگل بسیار اهمیت دارد که مطلب یا محتوای نوشته شده توسط نویسنده از اعتبار لازم برخوردار باشد و از طریق سایت‌های دیگر به مطلب فوق ارجاع یا لینک داده شده باشد. معمولا مطالب صحیح و معتبر به دفعات بسیاری توسط دیگر سایت‌های معتبر بازنشر می‌شوند و این خود نشان از معتبر بودن سایت مذکور است.

  • اعتماد ( Thrustworthiness )

اگربرایتان اهمیت دارد که گوگل سایت شما را در چه رتبه‌ای قرار می‌دهد، بهتر است اعتماد کاربران را نسبت به محتواهای تولید شده جلب کنید رسیدن به این سطح از اعتماد را می‌توانید از طریق اشتراک گذاری مدارک علمی و دستاورهای نویسنده در سایت بدست بیاورید.

چگونه محتوای سایت را براساس الگوریتم YMYL سئو کنیم ؟

لازم است شما مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهید تا به گوگل این اطمینان را بدهید که محتوای سایت شما توسط افراد متخصص و ماهر نوشته شده، از منابع معتبری برای نگارش آن استفاده شده و به کاربران ارائه می‌شود. از جمله اقداماتی که میتوانند به سئو سایت شما کمک کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحات سایتتان را بازنگری کنید و بررسی کنید تمامی این صفحات از کیفیت بالایی برخوردار هستند یا خیر. اگر صفحاتی دارید که کارایی خاصی ندارند و یا محتوای ضعیفی دارند، بهتر است آنها را حذف کنید و یا به فکر بالا بردن کیفیت محتوای آنها باشید، چراکه گوگل با دیدن این صفحات جوابی برای این پرسش که این صفحه از این سایت چه سودی برای مخاطب دارد، پیدا نمی‌کند و آن را از رده صفحات با کیفیت کنار می‌گذارد.
  • تمامی صفحات یک سایت لزوما در دسته الگوریتم YMYL قرار نمی‌گیرند. بنابراین باید این صفحات را در سایت خود مشخص کنید و بطور ویژه به بالا بردن کیفیت محتوای آنها بپردازید چراکه Google هم با وسواسی دوچندان محتوای این صفحات را مورد سنجش قرار می‌دهد.
  • در سایت خود دقیق و واضح تعداد نویسندگان و تخصص آنها را مشخص کنید. گوگل پروفایل نویسندگان مختلف سایت را مشاهده و اعتبارسنجی می‌کند، پس بهتر است هر مطلب و محتوایی مستقیما به پروفایل نویسنده آن صفحه در شبکه‌های اجتماعی لینک شود.
  • • اگر نویسندگان سایت شما در دیگر سایت‌ها یا مراکز کار کرده یا در حال فعالیت هستند. بهتر است که مقالات، سمینارها و فعالیت‌های دیگر آنها در سایت مشخص شده باشند تا کاربران به دیگر مقالات و محتوای تولید شده توسط آنها دسترسی پیدا کنند. از طرفی این امر بر اعتبار نویسندگان سایت شما بسیار تاثیرگذار است.
  • اگر صاحب سایتی فروشگاهی هستید، اصراری بر خرید کاربران تحت هر شرایطی نداشته باشید. اولویت گوگل ارائه اطلاعاتی صحیح و دقیق از طرف شما به کاربران است نه تعداد دفعاتی که برروی آیکون خرید کلیک می‌شود. دادن اطلاعات غلط به مشتریانتان بعد از مدتی باعث ریزش میزان درآمدتان و تغییر رتبه بندی سایتتان خواهد داشت.
  • اگر جزو آن دسته از سایت‌ها هستید که بخشی از محتوایتان توسط کاربران تولید می‌شوند، زمانی را برای بررسی و ویرایش این محتواها و تطابق آنها با معیارهای اعتبارسنجی گوگل اختصاص دهید.

عوامل موثر بر الگوریتم YMYL

کیفیت بالای طراحی سایت

طراحی دقیق و با کیفیت سایت، به گونه ای که کمترین ارور را داشته باشد، به شکل استانداردی لینک‌گذاری شده باشد، و از امنیت بالایی برخوردار باشد، از نظر گوگل و الگوریتم‌های رتبه بندی نمره‌ی بالاتری را بخود اختصاص می‌دهد.

محتوای تخصصی

مهارت نویسنده در نگارش مقالات و در اختیار قرار دادن اطلاعاتی دقیق و صحیح به کاربران مستقیما بر اعتبار سایت و تصمیم گوگل مبنی بر قرار دادن سایت شما در دسته‌ی سایت‌های ایمن تاثیرگذار است.

بارگذاری محتوای بروز

همانطور که می‌دانید دنیای اطلاعات به شکل سرسام آوری در حال رشد و عرضه‌ی محتواهای جدید است. اگر سایت شما از این رقابت هرروزه جا بماند طبیعتا کاربران خود را از دست می‌دهد و از سوی دیگر در رتبه پایین‌تری در نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرد. بنابراین بخشی از تمرکزتان را بر تولید محتوای تازه و دست اول قرار دهید.

توجه به سئو داخلی سایت

کلید واژه‌های مناسب، متا داده‌ها، انکر تکست‌ها، تگ‌های هدینگ، و غیره عواملی هستند که فضای داخلی سایت شما را ارتقا می‌دهند.

قرار دادن راه‌های ارتباطی موثر بین کاربران و کارفرمایان

در این مورد آنچه باید به آن توجه کنید، درج اطلاعات ارتباطی صحیح در سایت برای تعامل با کاربران است. در دسترس بودن شما در هرلحظه از شبانه روز از طریق سایت باعث دلگرمی و اعتبار شما در نزد مخاطبانتان می‌شود.

جمع بندی

همانطور که در بالا شرح داده شد الگوریتم YMYL یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل است که به همراه E.A.T بر روی محتوای سایت‌ها نظارت دارد و سایت‌هایی با محتواهای غیرتخصصی، نویسندگانی ناشناس و یا اطلاعات غلط و نادقیق را از رده خارج می‌کند و در مقابل به سایت‌هایی با طراحی استاندارد، مطالب بروز و صحیح، محتوای تخصصی توسط نویسندگانی ماهر و … در جستجوی گوگل رتبه بالاتری را اختصاص می‌دهد.

دسته :سئو تاریخ :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ بازدید :1,457 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم