پست مهمان (Guest Post) چیست؟

پست مهمان (Guest post) چیست؟ | در نوشتن پست مهمان چه نکاتی مهم است؟

اگر صاحب یک سایت هستید و با سئو کمی آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید که بک لینک اهمیت زیادی در اعتبار صفحات سایت دارد و می تواند به بهبود رتبه شما کمک زیادی کند.
روش های مختلفی برای دریافت بک لینک وجود دارد که پست مهمان یا Guest Post یکی از آنهاست.
در این روش شما برای یک سایت پربازدید، مطلبی را ارسال می کنید و در آن لینک های سایت خود را قرار می دهید تا بتوانید بک لینک و ترافیک خوبی را دریافت کنید.
اگر دوست دارید در مورد این روش بیشتر بدانید، با وین تم همراه باشید.

پست مهمان

پست مهمان ( Guest Post ) یکی از روش های فوق العاده برای دریافت بک لینک طبیعی و افزایش ترافیک سایت است.
در این روش شما یک مطلب اختصاصی و با کیفیت را برای یک سایت پربازدید آماده می کنید و در ازای مطلبی که به آن می دهید، اجازه دارید در داخل مقاله، به سایت خود لینک دهید.
وقتی این سایت مقاله شما را منتشر کند، شما هم صاحب بک لینک به صفحات خود می شوید و هم اگر مقاله تان با کیفیت باشد، ترافیک فوق العاده ای را دریافت می کنید.
می توانیم بگوییم که پست مهمان تقریبا همان رپورتاژ آگهی است با این تفاوت که در این روش معمولا پولی پرداخت نمی کنید و مطلب شما هم نباید به صورت تبلیغاتی باشد.

چطور سایت هایی را پیدا کنیم که در آنها پست مهمان بنویسیم؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه میتوان سایت هایی را پیدا کرد که در آنها پست مهمان نوشت؟
خب در اینجا باید بگوییم که باید به دنبال چنین سایت هایی بگردید و آنها را پیدا کنید.
برخی از سایت های پربازدید مانند سایت ویرگول، به شما اجازه می دهند که پست مهمان قرار دهید و در صورت رعایت قوانین آن، به راحتی پست مهمان قرار دهید و به سایت خود لینکدهی کنید.
شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این سایت ها چنین اجازه ای را به شما می دهند بدون اینکه از شما پولی دریافت کنند.
خب باید بگوییم که این یک رابطه برد برد است، چون شما می توانید برای سایت خودبک لینک دریافت کنید و همچنین سایتی که پست شما را منتشر می کند، یک محتوای فوق العاده دریافت می کند و سئوی خودش را قوی تر می کند و بازدید بیشتری خواهد داشت.

در نوشتن پست مهمان ( Guest Post ) چه نکاتی مهم است؟

هر کاری نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و نوشتن پست مهمان هم اصولی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید.
اگر دوست دارید این اصول را بدانید، همچنان با وین تم همراه باشید.

۱- به اعتبار سایت منتشر کننده نگاه کنید
خیلی از اوقات ممکن است سایت های تازه کار هم به شما اجازه بدهند پست مهمان منتشر کنید، اما چنین سایت هایی چون قدرت و بازدید زیادی ندارند، نمی توانند تاثیر خاصی در سئو سایت شما داشته باشند.
به همین خاطر بهتر است به اعتبار و بازدید سایتی که می خواهید در آن پست مهمان منتشر کنید، توجه داشته باشید تا بتوانید از پست خود، نتیجه مطلوبی بگیرید.
همچنین دقت کنید که سایت موردنظر از شما قوی تر باشد و بازدید بیشتری داشته باشد.

۲- مرتبط بودن سایت موردنظر
دومین نکته ای که در پست مهمان مهم است، این است که سایت موردنظر شما که قرار است پست تان را منتشر کند، باید با موضوع کار شما مرتبط باشد.
اگر گزینه موردنظر فاصله موضوعی زیادی با سایت شما داشته باشد، تاثیر کمتری در سئو خواهد داشت و نتیجه ای که می گیرید خیلی مطلوب نخواهد بود.

۳- بروز بودن سایت مهم است
وقتی سایتی را برای انتشار پست مهمان خودتان انتخاب می کنید، مهم است که به بروز بودن آن هم توجه کنید.
اگر سایتی به روز نباشد و تیم نویسندگان قدرتمندی نداشته باشد، اعتبار کمتری خواهد داشت و نتیجه ای که انتشار پست مهمان خودتان دریافت می کنید، خیلی مناسب نخواهد بود.
پس به بروز بودن سایت مقصد هم توجه داشته باشید.

۴- مطلب با کیفیت بنویسید
مطلبی که شما به عنوان پست مهمان می نویسید، باید کیفیت و قدرت مناسبی داشته باشد تا بتواند جایگاه خوبی را در موتورهای جستجو به دست بیاورد.
اگر مطلبی ضعیف یا بی کیفیت بنویسید، قطعا نتیجه ای که از آن مطلب می گیرید بسیار ضعیف خواهد بود و کمک زیادی به سئو و بازدید سایت شما نخواهد کرد.
اما اگر مطلبی بنویسید که کاربران سایت منتشر کننده به آن علاقه داشته باشند و مطلب شما در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، رتبه خوبی دریافت کند، قطعا ترافیک فوق العاده ای دریافت می کنید که می تواند سئوی سایتتان را متحول کند.
پس خیلی مهم است که این موضوع را سرسری نگیرید و برای نوشتن پست مهمان زمان و انرژی کافی بگذارید.

۵- محتوای همیشه سبز بنویسید
اگر می خواهید محتوایی که به عنوان پست مهمان منتشر می کنید، تا سالها برایتان ترافیک ایجاد کند و از آن بهره ببرید، بهتر است به فکر نوشتن یک محتوای همیشه سبز باشید.
وقتی محتوای شما همیشه سبز باشد و به زمان وابسته نباشد، می تواند سالها برایتان ترافیک ایجاد کند و تازه بماند.
این موضوع را هم باید بدانید که اگر مطلبی می نویسید که بعدها نیاز به تغییر دارد، حتما آن را بروزرسانی کنید تا محتوای شما تازه و به روز بماند و همچنان برای شما ترافیک خوبی را ایجاد کند.

۶- پروفایل نویسنده بسازید
حتما در سایتی که پست شما را منتشر می کند، یک پروفایل نویسنده حرفه ای بسازید تا بتوانید در آنجا لینک سایت خودتان را قرار دهید و افراد را ترغیب کنید که به سایت شما مراجعه کنند.
داشتن پروفایل مناسب و حرفه ای در این موضوع خیلی مهم است و می تواند در جذب ترافیک بیشتر، تاثیر خیلی زیادی داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله گفتیم که پست مهمان (Guest Post)چیست؟ و بعد از آن به این موضوع پرداختیم که چطور باید سایت هایی را پیدا کنید که به شما اجازه بدهند پست مهمان منتشر کنید و همچنین نکات مهمی که در نوشتن پست مهمان اهمیت دارند گفتیم.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که بتوانید یک پست مهمان حرفه ای و با کیفیت بنویسید و سالها ترافیک فوق العاده ای را از آن دریافت کنید.

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ بازدید :2,403 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم