آنالیز رقبا در اینستاگرام | آنالیز آمار کلی ، رتبه جهانی ، آمار ماهانه ، فالوور روزانه و ماهانه

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، آنالیز رقبا یکی از وظایف مهم شماست و اگر هم در اینستاگرام فعالیت می کنید، آنالیز رقبا در اینستاگرام کاری است که حتما باید انجام دهید.

آنالیز رقبا در اینستاگرام به شما کمک می کند که بتوانید رقبای خودتان را بررسی کنید و ببینید چطور فعالیت می کنند و دلیل این که پیشرفت می کنند چیست.

این کار باعث می شود دید بهتری نسبت به رقبای خودتان داشته باشید و بتوانید کسب و کار خودتان را هوشمندانه تر مدیریت کنید.

در این مقاله می خواهیم به شما ابزاری را معرفی کنیم که به آنالیز رقبا در اینستاگرام کمک زیادی می کند.

پس اگر یک پیج اینستاگرامی دارید و می خواهید سر از کار رقبایتان در بیاورید، حتما تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

ابزار آنالیز رقبا در اینستاگرام

در این مقاله می خواهیم ابزار Socialblade.com را به شما معرفی کنیم که با استفاده از این ابزار، می توانید آنالیز رقبا در اینستاگرام را به راحتی انجام دهید.

البته خیلی مهم است که پیج رقیب شما خصوصی نباشد، چون در این صورت ابزار گفته شده نمی تواند محتوا و موارد دیگر پیج را آنالیز کند.

برای شروع کار با این ابزار، کافیست وارد سایت Social Blade شوید و آیدی رقیب خودتان را در کادر موجود در صفحه اصلی این سایت وارد کنید و روی دکمه ذره بین بزنید.

پس از پیدا شدن پیج رقیب تان، روی آن کلیک کنید تا بتوانید آنالیزهای مرتبط با آن را  ببینید.

آمار کلی

در بالای صفحه این ابزار به شما یک سری اطلاعات کلی در مورد پیج موردنظر می دهد. اطلاعاتی مانند تعداد پست ها، تعداد فالوور، تعداد فالووینگ، نرخ تعامل، میانگین لایک و میانگین کامنت ها. این اطلاعات به شما کمک می کند که متوجه شوید رقیب شما چقدر با فالوورهای خودش تعامل می کند.

اگر تعامل پیج خودتان خیلی کمتر از این است، باید دست بجنبانید و شروع کنید به افزایش تعامل پیج خودتان، چون تعامل یکی از مهمترین اصول اینستاگرام است و اگر تعامل مناسبی نداشته باشید، قطعا مخاطبین سراغ رقبای شما خواهند رفت.

رتبه جهانی

در قسمت بعدی، ابزار Social Blade به شما آمارهای جهانی پیج موردنظر را نشان می دهد. مواردی مانند رتبه پیج از نظر کیفیت، رتبه تعداد فالوورها، رتبه تعداد فالووینگ ها، رتبه نرخ تعامل و رتبه محتوا. این موضوع هم مهم است اما کمک خیلی زیادی به ما نمی کند و بهتر است از این بخش رد شوید.

آمار کلی ماهانه و هفتگی

در قسمت بعدی، این ابزار به شما آمار رشد یا افت پیج در زمینه جذب فالوور، تعداد فالووینگ ها و تعداد محتواها را ارائه می دهد.

این قسمت براساس ۳۰ روز گذشته و در پایین آن هم به صورت هفتگی است.

این قسمت در آنالیز رقبا در اینستاگرام به شما کمک می کند که متوجه شوید پیج رقیب شما به صورت ماهانه و هفتگی چه مقدار رشد در زمینه جذب فالوور و تولیدمحتوا داشته است و شما هم می توانید براساس این آنالیزها، استراتژی خودتان را بهبود دهید تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید.

جدول جذب فالوور روزانه و ماهانه

در قسمت بعدی ابزار Social Blade ، یک جدول وجود دارد که به آنالیز رقبا در اینستاگرام، کمک بسیار زیادی می کند.

در این قسمت به شما نشان داده می شود که در هر روز، رقیب شما چه تعداد فالوور جذب کرده است، چه تعداد محتوا منتشر کرده است و چند نفر را فالو کرده است.

این قسمت می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید در آن روز چه فعالیتی انجام داده است که فالوورهایش افزایش پیدا کرده اند. مثلا اگر در روزی پست خاصی منتشر کرده باشد و در آن روز تعداد فالوورهایش بیشتر شده باشد، می توانید پست موردنظر را بررسی کنید و متوجه شوید که موضوع پست چه بوده است یا از چه هشتگ هایی استفاده کرده است که توانسته تعداد زیادی فالوور را جذب کند.

همچنین این بخش به شما نشان می دهد که رقیب شما به صورت روزانه چند پست در اینستاگرام منتشر می کند و اینکه فعالیتش منظم است یا خیر.

نمودار فالوورها، فالووینگ ها و پست ها

در آخرین قسمت از ابزار Social Blade ، شما می توانید سه نمودار را مشاهده کنید که این نمودارها به شما روند رشد ماهانه رقیب تان را نمایش می دهند.

این قسمت از آنالیز رقبا در اینستاگرام می تواند به شما به صورت تصویری نشان دهد که رقیب شما در چه روزهای تعداد فالوور بیشتری جذب کرده است و یا چه روزهایی تعداد پست بیشتری منتشر کرده است.

از این قسمت هم می توانید مانند قسمت قبلی استفاده کنید تا بتوانید استراتژی محتوایی رقیب تان را بهتر بفهمید و متوجه نوع فعالیت او شوید.

چرا آنالیز رقبا در اینستاگرام مهم است؟

نه تنها آنالیز رقبا در اینستاگرام، بلکه در هر کاری مهم است. چون گاهی اوقات ممکن است رقبای شما کارهایی بکنند که نتایج مناسبی دریافت می کنند اما شما هرکاری که می کنید نتوانید پیشرفت کنید، به همین خاطر آنالیز رقبا می تواند باعث شود از آنها الگوبرداری کنید و بتوانید در کار خودتان پیشرفت بهتری داشته باشید.

در اینستاگرام هم دقیقا همینطور است، شما با دیدن آمارهای پیج رقبای خودتان و آنالیز رقبا در اینستاگرام می توانید با نحوه فعالیت آنها بیشتر آشنا شوید و استراتژی مناسب تری را برای خودتان داشته باشید تا بتوانید از رقبا جلو بزنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد آنالیز رقبا در اینستاگرام صحبت کردیم و ابزاری را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن می توانید به راحتی رقبای خودتان را آنالیز کنید.

همچنین در مورد اهمیت آنالیز رقبا در اینستاگرام گفتیم که این کار چقدر می تواند به شما در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام تان کمک کند.

امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد، بتوانید آنالیز رقبا در اینستاگرام را به خوبی انجام دهید و پیج خودتان را بهتر و اثرگذار تر مدیریت کنید.

توصیه می کنیم حداقل یک بار در ماه برای آنالیز رقبای مهم خودتان در اینستاگرام وقت بگذارید تا بتوانید آمارهای آنها را بررسی کنید و روند پیشرفت آنها را ببینید.

اگر به صورت منظم رقبای خودتان را آنالیز کنید و براساس این آنالیزها، بتوانید پیج خودتان را بهتر کنید، قطعا می توانید در کار خودتان جزو برترین ها باشید.

دسته :آموزش و مقاله تاریخ :یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ بازدید :2,243 نظرات : 0 نظر
نظرات
جهت پشتیبانی محصول از طریق تیکت اقدام کنید / نظرها بعد از تایید مدیران منتشر می‌شود.

    پشتیبانی تلگرام وین تم